Translate

29 paź 2014

Ubrania w stylu militarnym, stylu Michaela Jacksona (edytowany)

         W poprzednich postach wspominałam o koszulkach związanych z Michaelem Jacksonem, tym razem odniosę się do ubrań w stylu militarnym, takim jakie on nosił. 
           Wielu fanów szuka ubrań, które będą podobne do tych, które nosił Michael. Kapelusze, kurtki w stylu militarnym, kamizelki...
          Możemy oczywiście takich rzeczy szukać w sklepach, w sieci albo możemy sami przerobić inne na styl militarny.
       Ja w swojej szafie posiadam niewiele takiej odzieży. Poza oczywiście kapeluszem i fioletowym płaszczem z dużymi charakterystycznymi guzikami, mam także dwie kurtki i kamizelki. 

Czym charakteryzuje się styl militarny?
       Charakterystyczne dla tego stylu są duże metalowe guziki przyszywane najczęściej w dwóch rzędach. Dominującym kolorem jest czerń lub khaki, choć można spotkać odstępstwa od tego trendu. Możemy znaleźć także ubrania w różnych kolorach. Inną dość charakterystyczną częścią są pagony (mogą być ozdabiane koralikami, kamieniami lub guzikami). Poza tym w stylu militarnym możemy spotkać też przeszycia ze sznurkami z sutaszu. 

Przykładowe ubrania, w tym stylu, które możemy znaleźć w sieci:



Damska marynarka w stylu militarnym. Fot. Aukcja internetowa
materiał na kurtkę może być dowolny
Tutaj na pagonach mamy dwa guziki
www.smh.com.au
rocknrollbride.blogspot.com
Pierwszą i ostatnią kurtkę nosił sam Michael
 



Taką kamizelkę miała na sobie Rihanna w jednym z teledysków


W tym stylu mamy także sukienki
A także buty
Wpisując w przeglądarkę hasło "military jacket" możemy zobaczyć jeszcze inne propozycje w tym stylu.

A to ubrania w stylu militarnym (i nie tylko) z mojej szafy.

Oto pierwsza z nich (moja ulubiona): 
Kupiona w Vero Moda za około 40 zł (nie pamiętam dokładnie ceny) na wyprzedaży. Kolor to ciemny granat, choć wydaje się jakby była czarna, ale tak nie jest. Ma charakterystyczne dwurzędowe guziki. Jak widać na fotkach z prawej strony wychodzą naszycia.



Kurtka nie miała zapięcia, to widoczne na zdjęciu jest doszyte przeze mnie





















2. Kurtka 


To kolejna kurtka w stylu militarnym. Kupiona w second handzie. Jedynie kolor mógłby być inny.



3. Kamizelka
Charakterystyczne guziki i przeszycia dla stylu militarnego. Kamizelka również kupiona w second handzie.





4. Kamizelka
Również kupiona w second handzie. Ta jest moją ulubioną. Miałam ją na jednym ze zlotów fanów MJ. Jest czarna, świetnie pasuje do białych koszulek lub koszul.




Tył kamizelki




5. Żakiet
Kupiony za 45 zł w sklepie. Na metce było, że jest to produkt włoski, jednak wykonanie nie do końca jest dobre. Żakiet nie ma podszewki, poduszki to kawałek gąbki. 
W sprzedaży dostępne są różne kolory.





6. Błyszcząca marynarka
Nie jest to może podobna do tej, którą Michael miał podczas wykonywania piosenki "Billie Jean" ale może ją zastąpić. Kupiłam ją za 49 zł po przecenie (wcześniej kosztowała 105 zł). Małym minusem są rękawy, które są opięte (ale tak było przy każdym rozmiarze). Jest czarna i ma małe połyskujące na złoto naszycia.



       Jak nie chcemy kupować to zawsze możemy przerobić. Do naszycia charakterystycznych dla tego stylu sznurków potrzebujemy sutaszu w kolorze złotym lub żółtym.

18 komentarzy:

  1. Najbardziej z twojej Michaelowej odzieży podoba mi się ostatnia marynarka.Po za tym cieszę się że istnieje taki blog z modą w stylu Michaela Jacksona :) Oczywiście twój blog znajduje się już u mnie na obserwowanych.
    Czekam na następne posty i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie do końca tylko o odzieży, bo postanowiłam pisać/recenzować też płyty. Ale na początek faktycznie zaczęłam od "łatwiejszych" dla mnie postów dotyczących ubrań. Pewnie te dotyczące ubrań jeszcze się pojawią wraz z nowymi zakupami czy wtedy kiedy zrobię kolejną koszulkę.

      Tej ostatniej marynarki jeszcze nie zakładałam, choć miałam to zrobić na MJowisko, ale nie pasowała do sukienki, bo za dużo by było cekinów. Być może za rok ją włożę.

      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Uwielbiam ciuchy w tym stylu :)
    Jestem wielką fanką MJ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się czerwone marynarki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ten styl.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciuchy w tym stylu są ponadczasowe i zawsze będą modne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Napiszę tylko tyle: Styl militarny to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny jest ten styl. Sama czesto noszę ciuchy w tym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post. Bardzo mi się przyda przy szukaniu w sklepach tego typu ubrań.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja nie mam nic w tym stylu, ale muszę poszukać, może uda mi się coś znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia w szukaniu, na pewno cos znajdziesz.

      Usuń
  10. Ten styl nigdy nie wyjdzie z mody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się wydaje, że nie wyjdzie z mody. Tylko raz jest bardziej promowany przez guru mody, a raz odchodzi na dalszy plan, ale nigdy nie znika na zawsze lub na dłużej.

      Usuń
  11. Świetny post, fajnie opisałaś wszystko i fotki poglądowe też dobre dobrałaś.
    Marynarka nie moze być nudna, a marynarki w tym stylu nigdy nie beda nudne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio chyba u Wiśniewskiego widziałam kurtkę ze sznurkami

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz coś nowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś tam mam, może kiedyś się skuszę do napisanie drugiej części postu.

      Usuń
  14. I'd like tto find out more? I'd carte to find out more details.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję i zapraszam do komentowania.