Translate

26 sie 2014

Koszulki odwołujące się do idola ozdabiane ręcznie

Wielu ludzi potrafi własnoręcznie wykonać gadżety takie jak koszulka czy biżuteria. Temat może być dowolny, ogranicza nas tylko wyobraźnia. Sposób wykonania także może być różny np. wyszywanie (nićmi ozdobnymi, cekinami, koralikami), malowanie farbami do materiałów czy nadruk.

Ten post będzie o koszulkach zrobionych własnoręcznie (lub częściowo własnoręcznie) a odwołujących się do danego artysty, w tym przypadku jest nim Michael Jackson. 
Pierwszą koszulką jaką wykonałam i pierwszą z MJ jaką miałam jest koszulka z nadrukiem zrobionym w drukarni. Nie jest to całkowite hand made, ale część koszulki została wykonana ręcznie. 

Zacznę może od początku.
Po wybraniu zdjęcia poszłam do agencji reklamowej w moim mieście, gdzie wykonują nadruki na koszulkach. Jedynym wymogiem firmy był biały kolor t-shirtu i 100% bawełny.


Koszt wykonania w zasadzie był niewielki, bo tylko 20 zł (rok 2010). Sama koszulka kupiona była w "promocji" wraz z inną za około 20. Także koszt całkowity koszulki z nadrukiem wyniósł nieco ponad 30 zł.


Po odebraniu koszulki z agencji, postanowiłam dodać do niej coś jeszcze. Uznałam, że dobrze wyglądałby nadruk obszyty czarnymi cekinami (dodatkowy koszt koszulki to cena 1 m czarnych cekinów - 2 zł).  
Efekt końcowy widoczny jest na zdjęciu. I w ten sposób można zmienić zwykłą koszulkę w koszulkę spacjalną.



Kolejną z koszulek jest czarna koszulka bokserka. Ta w przeciwieństwie do poprzedniej jest ozdobiona ręcznie w całości. 

Do tego poza oczywiście koszulką potrzebne mi były cekiny w kolorze srebrnym i czerwonym. 

Srebrne - 1,5 - 2 m (wykorzystana długość  też zależy od grubości liter z napisu)
Czerwone - 2 m 
 Koszty: - koszulka 9,90 (kupiona na wyprzedaży w Tally Weijl)  
                     - cekiny - 2 zł za 1m (ceny z roku 2010)

Koszulka ta była wzorowana na innej dostępnej wówczas w sprzedaży koszulki z napisem "I love MJ"Dostępna tutaj 

Nim przystąpiłam do pracy to na koszulce zaznaczyłam miejsce gdzie będę przyszywać cekiny. 
Oto efekt końcowy (niestety zdjęcie nie jest zbyt dobrej jakości):



























Lampa błyskowa rozmyła kolory
 
  




































Ostatnim shirtem hand made jest zrobiona przeze mnie rok temu koszulka z rękawiczką.



Koszt wykonania koszulki: 

              - biała koszulka 9,90 (kupiona na wyprzedaży)
              - cekiny srebrne około 5 metrów (cena około 2 zł za 1 m)


 
























  












Celowo wykonałam ją bez napisów, aby w zasadzie sprawdzić czy osoby, których nie można określić fanem będą wiedziały o co chodzi. (na razie nie miałam okazji tego sprawdzić, bo fani MJ od razu wiedzieli o kogo chodzi) 

 






































Oczywiście wcześniej odrysowałam na materiale kontur, żeby łatwiej było naszyć cekiny.
Na koniec jeszcze chciałam polecić stronę i grupę na fb, którą założyła osoba robiąca nadruki farbami na koszulkach. (Koszulki "na żywo" wyglądają jeszcze lepiej).

 Strona na facebooku

Grupa na fb 

Jednym z kolejnych postów będą kolczyki i bransoletka z muliny hand made (oczywiście odwołujące się do MJ)

9 komentarzy:

  1. Bardzo pomysłowe. :) Czarna koszulka jest świetna i w dodatku łatwa do zrobienia, może tylko trochę czasochłonna, ale efekt końcowy jest super. Chyba sama zakupię cekiny w najbliższym czasie i stworzę sobie taką koszulkę. :D

    Pozdrawiam!
    Kamila.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, trochę czasu trzeba poświęcić. Im więcej do przyszycia tym więcej to zajmuje.

      Usuń
  2. Super, też takie chce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz zrobić takie, bo w sklepie nie znajdziesz. Powodzenia.

      Usuń
  3. Masz talent do takich rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  4. A te nitki przy koszulce z napisem "I love MJ" muszą tak odstawać? Cekiny chyba się prują z tych nitek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobają mi się wszystkie, ale najbardziej ta pierwsza.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na koszulkę jakiej nikt nie ma.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję i zapraszam do komentowania.