Translate

16 cze 2014

Michael Jackson's Vision - zawartość i wrażenia.

Tym razem kolejnym tematem mojego wpisu będzie DVD: Michael Jackson’s Vision.

Michael Jackson’s Vision
2010
MJJ Productions Inc./Sony/Epic
Nr. 88697 76051 9
Cena jaką zapłaciłam to 46 zł na allegro za wydanie nowe.



DVD zostało wydane w grudniu 2010 roku jako zawarty na trzech płytach zbiór teledysków Michaela Jacksona.  Wydawnictwo obecnie dostępne jest tylko na aukcjach internetowych, w sklepach nie można już go znaleźć.

Opakowanie to niepozorny box, mniejszy od normalnych wydań DVD. Pudełko chroni plastykowa osłona ze złotą postacią MJ z teledysku „Smooth criminal”. Po jej zdjęciu ukazuje się nam okładka 3D z osiemnastoma kwadracikami z ujęć z teledysków. Otwierając box ukażą się nam 3 płyty, każda z nich w innym kolorze. Płyta nr. 1 zawiera 16 krótkich filmów; płyta nr.2 – 19, a ostatnia tylko 7.  Całe wydawnictwo ma ograniczenie wiekowe – dla osób powyżej 15 roku życia (chodzi głównie o teledysk „Thriller”).



Przed każdym z teledysków ukazuje się tytuł filmu z grafiką nawiązującą do obrazu. Co do jakości nagrań zastrzeżeń nie mam, jednak brakuje mi tu jeszcze teledysków takich jak „We are the Word” czy „What more Can I give” czy nawet teledysk do „Wanna be starting somethin” z Akonem.
Nie bardzo pasuje mi zremisowana wersja „Blood on the Dance floor”, wolałabym ją w wersji znanej z albumu. Jednak mała rekompensatą tutaj jest druga wersja teledysku (ta która w 1997 się nie ukazała).
Wydawnictwo to uzupełnia wydawane wcześniej DVD z teledyskami, jednak jest pierwszym tak obszernym. Na pewno kto zakupi płytę nie będzie żałował. Świetnie się to ogląda, choć dla niektórych to "tylko" teledyski. Dla mnie nie, bo dla mnie to małe dzieła sztuki ukazujące geniusz artysty, jego wizję. 
Najbardziej czekałam tutaj na "One more chance". Obraz towarzyszący piosence jest niepełny, bo nigdy nie został dokończony z powodu procesu i aresztowania Michaela. Ujęcia, które widzimy, to tylko te nagrane z tyłu, ujęcia z przodu miały powstać w następnych dniach. Pomimo tego dla mnie w tym teledysku jest coś co wyciska łzy. Być może to sama świadomość w jakich okolicznościach on powstał. 

Do DVD dołączona jest książeczka zawierająca ujęcia z teledysków oraz garść podstawowych informacji. Na końcu jest kartka z całą zawartością wydawnictwa.

Moja ocena w skali szkolnej to 6. 
  



5 komentarzy:

  1. Fajna kolekcja.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie mam, ale kiedyś kupię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety teraz jest bardzo drogie, bo za prawie 200 zł, ale może i ja kiedyś trafię na taką okazję jak ty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham "Vision" cudowne teledyski Michaela w jednym miejscu, mozna się zachwycać bez końca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz trudno kupić tą płytę a jeśli już jest, to kosztuje dużo.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję i zapraszam do komentowania.