Translate

7 gru 2014

Ozdoby świąteczne 2014

               Niedawno gdzieś przeczytałam, że styropianowe bombki robił każdy. Niestety, nie! Do tej pory jakoś nie potrafiłam się zebrać do wykonania takich ozdób. Ale w tym roku udało się do tego zabrać.
             Najpierw zakupiłam styropianowe bombki. Za sześć sztuk zapłaciłam 5 zł, razem z nimi zakupiłam fioletową wstążkę za 2 zł. Szpilki i cekiny miałam w domu. 

           Nie wiedziałam jak mam się do tego zabrać. Pierwszą z bombek ozdobiłam cekinami i kawałkiem wstążki. 

Pierwsza wykonana bombka:

Użyte materiały:
- kula styropianowa
- szpilki
- cekiny kwadratowe kremowe, zmieniające kolor w zależności od kąta padania światła
- okrągłe srebrne cekiny
- fioletowa wstążka





        Zaczęłam od środka wpinać kwadratowe cekiny w taki sposób, żeby było po obu stronach tyle samo rzędów. Później umieściłam wstążkę i wokół niej przypinałam srebrne cekiny. Na końcu umieściłam wstążkę do powieszenia ozdoby. 


 

Później kupiłam klej brokatowy (używałam go po raz pierwszy) i myślałam, że idealnie pokryje bombkę, ale niestety i wyszedł "potworek".

 

Trzecią bombką była:
  


        Wykonałam ją z wstążek i cekinów użytych przy pierwszej bombce. Na początku wpięłam srebrną wstążkę. Przy szpilkach użyłam niebieskich przezroczystych cekinów. Pod spód srebrnej warstwy dodałam dwie warstwy powpinane naprzemiennie wykonane z fioletowej wstążki. 
Nie używałam tu kleju, takie ułożenie uzyskałam poprzez złożenie. 
Kolejną czynnością było dodanie cekinów pośrodku i od nich zaczęłam wpinać poprzeczne wstążki. U dołu zakończyłam fioletowymi kwadratowymi cekinami. 

Inne ozdoby świąteczne:

Aniołek z papieru: 

Wzór aniołka wzięłam za strony internetowej: tipy.pl

http://www.tipy.pl/art/2344_15344_big.gif
         Pierwsza próba nie była zbyt udana, ponieważ do odrysowania użyłam kalki co jest niestety widoczne. Rysunek zrobiłam na kartce z bloku technicznego a do ozdobienia użyłam kleju brokatowego.
http://www.szkola-marzen.pl/szkola/wp-content/uploads/2011/11/kleje-brokatowe-10-kolorow.jpg


Druga próba wykonana na papierowym talerzyku:



W poprzednim roku wykonałam gwiazdki, które wisiały cały rok na żyrandolach:
           To nieudana próba zrobienia gwiazdy. Miał być to jeden kawałek całości, ale za duży był użyty przeze mnie papier. 

2 komentarze:

  1. Pierwsza i trzecia bombka ładnie wyszła. Sama spróbuje zrobić aniołka z tego wzoru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na ozdoby świąteczne, chyba też sobie takie zrobię. :)
    Bardzo ładne bombki, a zwłaszcza ta trzecia.
    K@te.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję i zapraszam do komentowania.