Translate

16 sty 2015

Znaczki z Michaelem Jacksonem

To pierwszy post dotyczący Michaela w nowym roku, ale na pewno nie ostatni. Co prawda ostatnio nie kupiłam wielu rzeczy do kolekcji, ale i tak jest co opisywać. 

Dzisiejszy post będzie nie o płytach, ale o znaczkach.

Ostatnio kupiłam na aukcji znaczek z  z Tanzanii, z Michaelem Jacksonem.
Według informacji znalezionych w sieci znaczek ten został oficjalnie wyemitowany w 1990 roku w Tanzanii w serii
 "Famous Black Entertainers". 
          
Jakiś czas wcześniej zakupiłam na allegro inne znaczki z Michaelem. To znaczki St.Vincent. Postanowiłam poszukać o nich informacji i natrafiłam na ciekawą stronę *, gdzie wiele jest wyjaśnione. Znaczki pierwszy raz pojawiły się w 1985 roku.


Różnice w wyglądzie znaczków oryginalnych a przedrukowanych:

1. Na znaczkach oryginalnych, nieprzedrukowanych kolory są ciemniejsze. 

2. Znaczki te również różnią się perforacją (ilością kropek). W wersji oryginalnej mamy ich 24, w przedruku - 27.

3. W oryginale napis St.Vincent mamy ciemniejszy.

4. Minimalnie różnią się proporcjami zdjęć.

5. Tło pod zdjęciami też się różni - w oryginale jest jaśniejsze.

Nie wiadomo ile zostało dokładnie przedrukowanych a ile jest oryginalnych, dlatego przed zakupem należy dobrze się im przyjrzeć. 

Z tego co wiem, była to seria limitowana. Jeszcze można znaleźć je na aukcjach, ale trzeba uważać i porównać, które sprzedawca nam oferuje. 

To znaczki St.Vincent, które ja zakupiłam:


 Ten bloczek kupiłam jako pierwszy i jak porównałam według tego co jest na znalezionej przeze mnie stronie, jest on oryginalny

Następnie zakupiłam:
Te, które tu widzimy są przedrukami, choć z tego co pamiętam w opisie aukcji było zaznaczone jako oryginały.


----------------------------------
*pod słowem "strona" umieściłam link do anglojęzycznej strony, gdzie szczegółowo opisane są znaczki ST.Vincent z Michaelem.
-----------------------
 Liczę, że będą komentarze pod postem, bo z tym kiepsko. Pokażcie, że jesteście. Pozdrawiam.

7 komentarzy:

  1. Dobrze wiedzieć, że są różnice w tych znaczkach. Dziękuję za post.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam, że są znaczki z Michaelem, monety widziałam, ale znaczków jeszcze nie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że powstają takie posty, bo można się dowiedzieć kilku rzeczy przed zakupem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry post, podoba mi się, że pokazałaś różnice w znaczkach. Na pierwszy rzut ich nie widać, a dobrze wiedzieć przed zakupem takie rzeczy. Dzięki, czekam na więcej takich notek na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  5. A jakaś kobieta wciska za 250 zeta te znaczki i twierdzi, że za tyle kupiła. Chce zarobić, tak samo i przypinki sprzedaje po 12 zeta za sztukę, a Moonwalk po prawie 90 zeta chciała opchnąć. Nie rozumiem po co ludzie tak oszukują, myślą, że nikt cen nie sprawdza?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli te znaczki to nie jest unikat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginały mają pewnie większą wartość ale nie spotkałam się z tym, żeby był to jakiś wielki unikat.

      Usuń

Dziękuję i zapraszam do komentowania.