Translate

15 lut 2015

Ciastka cynamonowe

Wczoraj po raz drugi postanowiłam zrobić ciastka cynamonowe. Pierwszym razem zrobiłam je przed świętami w grudniu. Przepis znalazłam w kalendarzu.

Taki był efekt końcowy



Oto co jest potrzebne do zrobienia cynamonowych ciastek:
- 250 g masła
- 120 g cukru
- 1 jajo
- 400 g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
- 1 białko
- 4 łyżki cukru (do posypania)
- 1 łyżka mielonego cynamonu (do posypania)

Wykonanie:

Masło, cukier i jajo ucieramy na białą masę. Stopniowo dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, solą i cynamonem. Wyrabiamy elastyczne ciasto, które zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na 2 godziny.
Schłodzone ciasto rozwałkujemy na płat o grubości 3 mm, wykrawamy ciasteczka o różnych kształtach. Ciasteczka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i smarujemy roztrzepanym białkiem. Ciasteczka pieczemy w 200 stopniach C przez około 10 minut, po wyjęciu oprószamy cynamonem wymieszanym z cukrem. 

Przy wykonaniu pamiętajmy o proporcjach! 
1 szklanka mąki to około 150 g (ja użyłam 2 i 3/4 szklanki mąki)
1 szklanka cukru to 220 g (trochę więcej jak połowę użyłam do wykonania ciastek)

Foremki, których użyłam do wykrojenia ciastek (tych czerwonych używałam za pierwszym razem) oraz papier, którym wykładamy blachę.
Ciasto rozgniotłam rękami na podkładce/desce elastycznej, bo ze stolnicą było niewygodnie
Składniki
Składniki
Przed pieczeniem ;)
Ciastek "wyszło" około 115.
Z ostatniego kawałka ciasta zrobiłam serduszko

W zasadzie to jedyne co umiem upiec ze słodkości :)

9 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam takich ciasteczek, robiłam inne, ale teraz spróbuję zrobić takie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka wyglądają przepysznie! Może sama spróbuje takie zrobić jak znajdę czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są pyszne, ale wiem, że wielu ludzi nie toleruje cynamonu. Po prostu nie lubią.

      Usuń
  3. Koniecznie trzeba wypróbować, bo wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Upiekłam i są bardzo smaczne. Zapach cynamonu unosi się w całym domu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie wyglądają, trzeba kiedyś upiec, ale ja nie mam talentu kulinarnego.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję i zapraszam do komentowania.