Translate

23 kwi 2021

"Bal u Naczelnika" - widowisko muzyczne (wspomnienia)*

"Bal u Naczelnika" to widowisko teatralno-baletowo-muzyczne stworzone z okazji obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Wystawiane miało być tylko przez trzy dni weekendu październikowego od 26 do 28 w Teatrze Wielkim w Łodzi, dlatego też bilety bardzo szybko się rozeszły (były w dość przystępnych cenach).

 Udało mi się kupić na niedzielę, w loży. Nigdy nie byłam w tym teatrze choć studiując mijałam go codziennie przez niemal trzy lata. Tego dnia pogoda była fatalna, ponieważ cały dzień lał deszcz. Do ostatnich dni nie było w zasadzie pewne czy Michał Szpak, który miał tam śpiewać pojawi się, ponieważ informacji było na temat wydarzenia mało (portale lokalne) lub była reklama w Przewozach Regionalnych (bez nazwisk wykonawców).
Wydarzenie zaczęło się z kilkuminutowym opóźnieniem i od przemówienia. Było to coś nowego, przynajmniej dla mnie, ponieważ nie byłam na widowisku będącym połączeniem teatru i koncertu.
Historia przedstawiona byłą w sposób przystępny dla każdego w formie baletowo - tanecznej przeplatana występami zaproszonych specjalnie gwiazd m.in. Piotra Cugowskiego czy wspomnianego wcześniej Michała.
Piotr śpiewał "Dziwny jest ten świat" - jednak odkąd słyszałam na żywo Michała w tym utworze to jak wykonuje go inna osoba to w trakcie słyszę jego wykon w głowie i to sprawia, że każde wykonanie przez inną osobę będzie słabsze.
Widowisko trwało ponad dwie godziny ale to nie stanowiło problemu, byłam bardzo zadowolona z możliwości uczestnictwa w nim. 
Przedstawienie zakończyło się odwołaniem do wstąpienia Polski do Unii Europejskiej.
Zdjęcie teatru z banerem: 





Rozdawany program i opis wydarzenia był rozdawany w holu i był przybrany wstążeczką.

Moja ocena przedsięwzięcia to 6 (skala 1-6). 
-----------------
* Wydarzenie miało miejsce w 2018 roku, post miałam napisany jako roboczy ale nie opublikowałam go, dlatego robię to teraz jako post wspomnieniowy.








1 komentarz:

Dziękuję i zapraszam do komentowania.